Medierea litigiilor comerciale

Medierea in conflictele comerciale

Putem spune ca PROFITUL si TIMPUL sunt doua elemente esentiale care influenteaza atat raporturile juridice contractuale si comerciale cat si relatiile de afaceri dintre comercianti.
Tinand cont ca factorii timp si profit sunt elemente determinante intr-o afacere rentabila si ca partile sunt direct interesate având un interes imediat, medierea se dovedeste a fi solutie viabila care satisface comerciantilor sau participantilor la faptele de comert toate aceste necesitati.

 


Medierea, atat prin rapiditatea procedurii, cat si prin rezultatele imediate care pot fi obtinute prin aceasta, poate fi o solutie pentru partile implicate intr-un proces clasic ca sa economiseasca atat timp cat si bani, iar pe deasupra, solutia la care au ajuns in urma procesului de mediere sa le satisfaca toate interesele.


Un alt avantaj al medierii in raport cu instanta este acela ca medierea este o procedura confidentiala pe când procesul este de esenta public. Acest principiu al medierii poate sa-i satisfaca comerciantului si alte interese ascunse, lucru ce nu ar fi putut fi realizat intr-o procedura publica care ar afecta imaginea firmei. In medierea comerciala pot participa atat partile aflate in conflict, persoane juridice precum si persoane fizice ce savarsesc fapte de comert, sau care au avut diverse relatii cu persoanele juridice, precum si alte persoane care sunt sau nu implicate in conflict precum avocatii, expertii etc.
Intelegerea în medierea comerciala este concretizata printr-un acord care este unanim acceptat de parti si este rezultatul negocierii pe baza intereselor lor reale si imediate, fara ca asupra lor sa existe constrangeri.